Ada apa dengan politik KITA ...,

saje nak "interprem" sket pandangan aku mengenai politik kita di malaya ni..., bukan aper, mase aku tgh mkn dengan rakan sekerja aku yg satu kepala ni, tertengok la buletin utama kat TV3 tu, pas tu kecoh bab isu karpal singh dok mengata ka, menghina ke, aku pon x pasti sgt la pasal pemuda UMNO, ermmm, tp aku tgk reaksi die org setempat ni, mcm x amek kisah jer..., ermmm actually bagus sebenarnyer kite dpt tgk LIVE parlimen bersidang, tp dah mcm pasar plak jadik nyer..., masing2 sibuk dok beralah pasal hal masing2.., then sibuk dok menyampok ape org lain bentangkan..., (lain kali bg salam dulu sebelum menyampok) ...., kalu aku dok "pikiaq" la kan, sampai bila pon x habis, x der kesudahan nyer, ibarat film or drama, mesti ada penghujung nyer, tak pon "TAMAT' or "THE END" tu still ader la, tp bab politik kita ni, ermmm susah nak di jangka (unpredictable) ..., ape yg penting skang ni, just kite amek yg mana elok dan bagus, then tinggalkan yg mana x bagus..., senang jer...tp jangan sampai x follow langsung politik kita ni, tu mmg "katak bawah tempurung" la jawabnyer, at least kita sume tau sejauh mana "kepolitikan" negara kita..., kalu nak di ikutkan, seronok sebenarnyer dunia Politik ni, tinggal kita nak or x nak jer...,
tepuk dadA, TANYA selera tekak sendiri k,

*AkaWA*

No comments:

Post a Comment