LANGGAR LARI BURUNG ?

ERMMM...........
Pagi jumaat yg cukup indah... jam 8.30pg waktu petaling jaya, motor demark 125 aku dihidupkan menandakan perjalananku ke tempat kerja.... sepanjang separuh perjalanan menunggang motorsikal kesayangan ku.... kiri kanan ku di kelilingi burung2 yg bebas berterbangan yg tidak ambil port langsung pon memikirkan jadual waktu kerja yg mana sebelum kul 9pg mesti dah ada kat department...

JENG JENG JENG ....
Dengan x semena-mena, sebelum melintasi jejambat menyusuri bangunan Angkasapuri, seekor burung hitam yg mungkin tersesat dari arah terbangan nyer, tibe2 melulu terus melekap ke mata kiri ku sambil memberi ciuman bertanda di dahi dan pipi kiriku.... POP !!!, GELAP sekejap pandangan ku....

Aduh ..... DALAM HATI macam2 perkataan nak diluahkan... tp bila dipikirkan hari jumaat, penghulu segala hari, aku pendamkan sajer, dan pasrah... pedih x teramat aku rase.... burung tu pun aku x tau keadaan nyer mcm maner... harap dia pon sihat gak... dan boleh terbang sepertimana aku boleh bekerja seperti biase.............

Emergency Department...
Kakak A : KENAPA mata tu..? sakit mate ker?
AKU : x la kak, berlanggar dgn burung mase bwk mtr...
Kakak A : "terus buat muke pelik sambil tergelak"
AKU : "dalam ati nak jer mencarut kat akak tu"
Kakak A : ok, dok dulu, kang nurse panggil masuk bilik A k, jgn salah masuk blik plak.... sambil 
                 menggosok mater dier... "perli aku la tu"
AKU : ok kak .....

naseb bek doktor dlm blik serius sket....

TEMPAT KERJA
Sume dok bantai gelak yg nak kene pukul ngan aku.....,

x per arrr ... at least ader gak burung nak cium aku... ko ader? :)

Burung aper >?

No comments:

Post a Comment